PIN Voorschot is dé zakelijke lening voor ondernemers die durven te ondernemen. Zonder alle administratieve rompslomp waar je als ondernemer doorheen moet bij je eigen bank, kun je bij PIN Voorschot via een persoonlijke benadering snel een bedrag tot maximaal 100.000 euro lenen. Om klanten te werven investeert PIN Voorschot niet in dure televisiecampagnes, maar kiest voor gerichte direct mail campagnes. De door MailStreet ontwikkelde webportal helpt ze daarbij.

 

Introductie

PIN Voorschot is dé zakelijke lening voor ondernemers die durven te ondernemen. Zonder alle administratieve rompslomp waar je als ondernemer doorheen moet bij je eigen bank, kun je bij PIN Voorschot via een persoonlijke benadering snel een bedrag tot maximaal 100.000 euro lenen. Om klanten te werven investeert PIN Voorschot niet in dure televisiecampagnes, maar kiest voor gerichte direct mail campagnes. De door MailStreet ontwikkelde webportal helpt ze daarbij.

Handwerk wegautomatiseren

Het belangrijkste nadeel van fysieke mailings voor PIN Voorschot was echter de enorme hoeveelheid werk die voortkomt uit het samenstellen, printen en versturen van de mailings en het verwerken van de resultaten.

Automatisering en mechanisatie

MailStreet automatiseert en mechaniseert het proces verregaand. Aan de fulfilment komen nauwelijks nog mensenhanden te pas. Bovendien kan MailStreet aantrekkelijke portotarieven bieden door zendingen van meerdere klanten te combineren.

Portal om campagnes samen te stellen

MailStreet ontwikkelde voor PIN Voorschot een portal met meerdere functionaliteiten:

  • Het selecteren van doelgroepen op basis van SBI-code;
  • Het maken van de direct mail op basis van door MailStreet ontwikkelde templates. De campagnes worden altijd voorzien van een QR-code die ontvangers kunnen scannen voor meer informatie;
  • Het eventueel toevoegen van een cadeautje, giftcard of ander product aan de mailing;
  • Het inzien van responsstatistieken;
  • Het aanpassen of toevoegen van direct mail templates.

Resultaten afgelopen jaar

62

Campagnes gevoerd

700

QR-codes gescand

250

Nieuwe leads


Zeer tevreden over de toevoeging van Mailstreet aan onze marketing funnel

Björn Dull (Marketing Manager Pin Voorschot)

Direct Mail

De portal van PIN voorschot maakt gebruik van Direct Mail. Direct mail is een vorm van mail waarbij een (grote) groep mensen gepersonaliseerd een e-mailbrief of pakket verstuurt. Vaak bevat de direct mail een zogenaamde
call-to-action: een oproep tot een bepaalde reactie. Denk bijvoorbeeld aan: scan de QR-code voor meer informatie. Direct mail kan verzonden worden via e-mail of per post.

Een online mailing wordt door veel e-mailprogramma’s automatisch al gemarkeerd als spam en belandt aldus in het spamfilter. Terwijl het leespercentage van fysieke direct mailings omhoog is geschoten naar 80 procent! Er valt immers nauwelijks meer post op de deurmat. Daardoor zijn mensen nieuwsgierig naar de inhoud als ze wel een geadresseerde kaart of enveloppe ontvangen.
Daarom gaan wij het hier vooral hebben over de gemakken
en voordelen van direct mail (DM) per post. Lees meer over Direct Mail.

Neem contact met ons op

Interessante case?
Wij vertellen je graag meer over digitale marketing en fulfilment oplossingen

Jan-willem Roelofs

Jan-willem Roelofs

Managing Partner Sales en Marketing

Neem contact op