Nationale-Nederlanden Portal: Pensioen bijeenkomsten
Nationale-Nederlanden PensioenCommunicatie (NNPC) organiseert en verzorgt bijeenkomsten voor bedrijven om aan het personeel uitleg te geven…
Nationale-Nederlanden PensioenCommunicatie (NNPC) organiseert en verzorgt bijeenkomsten voor bedrijven om aan het personeel uitleg te geven…
Nationale-Nederlanden PensioenCommunicatie (NNPC) organiseert en verzorgt bijeenkomsten voor bedrijven om aan het personeel uitleg te geven over de belangrijke arbeidsvoorwaarde pensioen die de werkgever geregeld heeft.
De portal die Nationale-Nederlanden in gebruik had om ondersteunende materialen voor die bijeenkomsten te maken en registraties te verwerken, was aan vervanging toe. Een kolfje naar de hand van MailStreet.
Pensioen is een onderwerp dat voor vrijwel iedere Nederlander superbelangrijk is, maar dat voor jongeren vaak een ver-van-mijn-bed-show is. Daarom beklijven e-mails en brochures niet of nauwelijks, maar slaat persoonlijke voorlichting veel beter aan. Dat is dan ook de reden dat NNPC bijeenkomsten organiseert voor bedrijven.
Om veel van het werk rondom die bijeenkomsten bij de werkgever weg te nemen, was er een portal in gebruik. Deze ondersteunde alle processen, van het vervaardigen van uitnodigingen en posters tot het verwerken van de registraties. De portal was ontwikkeld in 2008 en was al in beheer bij MailStreet. De applicatie kon moeilijk voldoen aan de hogere veiligheidseisen die NNPC stelt, en ook veel van de functionaliteiten waren toe aan herziening of vernieuwing. Daarom vroeg Nationale-Nederlanden of MailStreet de volledige portal kon vernieuwen en laten aansluiten bij de eisen van de huidige tijd.
MailStreet migreerde de omgeving naar een nieuwe server en verbeterde daarbij tegelijkertijd de security. Ook ontwikkelde MailStreet een OTAP-straat voor het vervaardigen van posters, brochures en andere materialen. OTAP staat voor ontwikkelen, testen, accepteren en in productie nemen. Medewerkers kunnen in deze OTAP-straat zelf op basis van templates een poster, flyer of uitnodiging ontwerpen, laten controleren door collega’s en vervolgens de opdracht geven om deze te printen. Tot slot ontwierp MailStreet een multi-tenant omgeving, zodat ook andere bedrijfsonderdelen van NN Groep de portal kunnen gebruiken in hun eigen stijl.
Hier volgen een aantal handige features van de portal:
Persoonlijke e-mails gestuurd
Producten geprint
SMS-jes verzonden
MailStreet heeft ons goed geholpen en de samenwerking was erg prettig!
Marc Bergsma (NNPC)
Wij vertellen je graag meer over digitale marketing en fulfilment oplossingen
Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot het levenslicht. Vanaf die dag hadden ze maar één missie: zorgen dat ondernemers beter kunnen ondernemen, vertelt Björn Dull
Reiservaring op maat Tioga Tours biedt auto- en camperrondreizen die volledig op maat gemaakt kunnen worden. Deze reizen…
Doel: betrokkenheid van trouwe klanten Met de direct mail-campagne wilde Sans-online topklanten een extraatje geven aan het eind…
Zorgverzekeraar VGZ voert ieder najaar campagne om nieuwe leden te werven. Onderdeel daarvan zijn gepersonaliseerde communicatiemiddelen…