Nationale-Nederlanden PensioenCommunicatie (NNPC) organiseert en verzorgt bijeenkomsten voor bedrijven om aan het personeel uitleg te geven over de belangrijke arbeidsvoorwaarde pensioen die de werkgever geregeld heeft.
De portal die Nationale-Nederlanden in gebruik had om ondersteunende materialen voor die bijeenkomsten te maken en registraties te verwerken, was aan vervanging toe. Een kolfje naar de hand van MailStreet.

Introductie

Pensioen is een onderwerp dat voor vrijwel iedere Nederlander superbelangrijk is, maar dat voor jongeren vaak een ver-van-mijn-bed-show is. Daarom beklijven e-mails en brochures niet of nauwelijks, maar slaat persoonlijke voorlichting veel beter aan. Dat is dan ook de reden dat NNPC bijeenkomsten organiseert voor bedrijven.

Portal die alle werkzaamheden ondersteunt

Om veel van het werk rondom die bijeenkomsten bij de werkgever weg te nemen, was er een portal in gebruik. Deze ondersteunde alle processen, van het vervaardigen van uitnodigingen en posters tot het verwerken van de registraties. De portal was ontwikkeld in 2008 en was al in beheer bij MailStreet. De applicatie kon moeilijk voldoen aan de hogere veiligheidseisen die NNPC stelt, en ook veel van de functionaliteiten waren toe aan herziening of vernieuwing. Daarom vroeg Nationale-Nederlanden of MailStreet de volledige portal kon vernieuwen en laten aansluiten bij de eisen van de huidige tijd.

Moderniseringsslag

MailStreet migreerde de omgeving naar een nieuwe server en verbeterde daarbij tegelijkertijd de security. Ook ontwikkelde MailStreet een OTAP-straat voor het vervaardigen van posters, brochures en andere materialen. OTAP staat voor ontwikkelen, testen, accepteren en in productie nemen. Medewerkers kunnen in deze OTAP-straat zelf op basis van templates een poster, flyer of uitnodiging ontwerpen, laten controleren door collega’s en vervolgens de opdracht geven om deze te printen. Tot slot ontwierp MailStreet een multi-tenant omgeving, zodat ook andere bedrijfsonderdelen van NN Groep de portal kunnen gebruiken in hun eigen stijl.

Portal features

Hier volgen een aantal handige features van de portal:

  • Uitnodigingen versturen naar gedifferentieerde groepen  personen , waarbij bepaald kan worden hoe we personen benaderen (digitaal/fysiek, beiden);
  • Gepersonaliseerde briefkaarten, brieven en/of e-mails campagnes opzetten en uitvoeren;
  • Posters en Table Tents laten printen en bezorgen voor de organisatie van de evenementen;
  • Anonieme enquêteformulieren leveren en verwerken na afname;
  • Via een zelf op te maken web registratie portal kunnen genodigden zich met een persoonlijke inlogcode aanmelden;
  • NNPC  kan de aantal verzendingen, registraties en overige response via het portal monitoren en beheren;
  • Deelnemers ontvangen een email met een link om het evenement op te nemen in hun agenda met alle benodigde informatie.

In de afgelopen 6 maanden zijn via de portal:

3.038

Persoonlijke e-mails gestuurd

6

Producten geprint

50

SMS-jes verzonden


MailStreet heeft ons goed geholpen en de samenwerking was erg prettig!

Marc Bergsma (NNPC)

Interessante case?

Wij vertellen je graag meer over digitale marketing en fulfilment oplossingen

Thejo de Boer

Thejo de Boer

Managing partner ICT

Neem contact op