Weekje Sevilla: onthaasten of juist stressvol
We hebben bij Mailstreet een druk jaar achter de rug. Daarom besloot ik om in de kerstvakantie van de kinderen zelf ook lekker een week vrij te nemen…
We hebben bij Mailstreet een druk jaar achter de rug. Daarom besloot ik om in de kerstvakantie van de kinderen zelf ook lekker een week vrij te nemen…
We hebben bij Mailstreet een druk jaar achter de rug. Daarom besloot ik om in de kerstvakantie van de kinderen zelf ook lekker een week vrij te nemen. We hadden alle vijf de behoefte aan wat vitamine D. Dus mijn vrouw ging online en vond een prachtig appartement aan de rand van het oude centrum in Sevilla. Het was in de eerste week van januari nog vrij. Boeken!
Waar we voorheen altijd gewend waren om een boekje te kopen van de locatie die we gingen bezoeken, was het nu lockdown en kerst. We kwamen niet verder dan af en toe ’s avonds even online kijken welke hoogtepunten we zeker niet mochten missen. Maar ach, waarom zouden we vooraf veel onderzoek doen. We kunnen toch alles online opzoeken? We nemen immers vijf telefoons mee!
Dat beeld moest ik al een beetje bijstellen op weg van de luchthaven naar ons appartement. Het eerste deel van die reis legden we per bus af. Waar moesten we er ook alweer uit? Zoonlief had daar een ander idee over dan onze dochter. Waarschijnlijk zijn we een halte te vroeg of te laat uitgestapt, want het bleek vervolgens nog een fikse wandeling naar het appartement. Google Maps zou ons de weg wel wijzen. Maar weer ontstond er continu onenigheid: de ene telefoon zei linksaf, terwijl de ander rechtdoor opperde. Mijn vrouw trad op als scheidsrechter tussen de kinderen. Ik vond aan de hand van de stand van de zon in ieder geval uit wat noord en zuid was, want door Google Maps was ik mijn oriëntatie volledig kwijt.
Zowaar werden we het op een gegeven moment eens en hadden we de juiste richting te pakken, totdat mijn telefoon uitviel. Batterij leeg. Nee hè? Gelukkig hadden we nog vier telefoons die wel batterijlading hadden, dus we vonden het appartement. Maar of we al een vakantiegevoel hadden…
Om de volgende dag herhaling te voorkomen, besloot ik om toch even van tevoren wat beter uit te zoeken hoe we vanaf de metro bij het Sevilla voetbalstadion moesten komen. Dat leek niet zo gek ingewikkeld. Totdat we de metro uitstapten en we ons afvroegen: aan welke kant van de weg staan we nu? We dachten het te weten, maar Google Maps gaf op een gegeven moment toch aan dat onze afstand tot het stadion alleen maar groter werd in plaats van kleiner. Toch maar omkeren. Vertwijfeld vroeg ik me af: waarom hebben we niet even een fysieke kaart gekocht? Dan heb je overzicht. Dan zie je niet alleen het startpunt van je route, maar ook het eindpunt. Dan weet je waar op de kaart het noorden en het zuiden is. Het telefoonscherm is gewoon te klein.
Vertwijfeld vroeg ik me af: waarom hebben we niet even een fysieke kaart gekocht?
Later die middag in de Joodse wijk werd het pas echt spannend. Duizenden kleine steegjes, het leek wel een doolhof. Maar wat erger was: alle toeristen liepen met hun hoofd naar beneden naar hun telefoon te staren, in plaats van dat ze omhoogkeken naar de prachtige gebouwen. Daar waren ze toch voor gekomen? Het leidde bovendien tot de nodige botsingen en bijna botsingen. Vanaf een terrasje bezien zag het er haast hilarisch uit.
Ondertussen maakte ik me alweer druk over mijn batterijlading. Dus ik vroeg mijn vrouw om wat meer informatie op te zoeken over de Joodse wijk, zodat ik onze bestelling nog met mijn telefoon kon afrekenen.
Daarom doe ik nu een oproep aan alle bedrijven in de toeristische branche: biedt je klanten wat meer service. Stuur ze voor vertrek een fysieke kaart van hun bestemming, met in midden de locatie van hun verblijf). Voeg er wat pagina’s informatie aan toe over de toeristische hoogtepunten waar ze op jouw website naar hebben gezocht. Voorzie dat printje van één of meerdere QR-codes, voor als mensen over specifieke onderwerpen meer willen weten. Want nee, we hoeven niet volledig terug naar de tijd van de boekjes. Maar voor de meeste mensen – en zeker voor mijn generatie – is print toch ook zo gek nog niet. Doe het én-én, en creëer zo ‘the best of both worlds’.
Wil jij inspiratie opdoen hoe je een brug kunt slaan tussen de papieren
en de digitale wereld? Wij gaan graag met je in gesprek!
Hoewel de acceptgiro steeds minder wordt gebruikt als betaalmiddel, zijn er nog altijd veel bedrijven en organisaties die…
MailStreet is vanaf half september officieel PostNL Business Point. Niet alleen halen ruim 300 postbushouders bij ons hun post af en brengen hun
partijpost, ook consumenten kunnen hier hun pakketjes versturen of postzegels kopen.
De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) gaat op in de DDMA: de Data Driven Marketing Association. En MailStreet stapt…
Duurzaamheid is een breed begrip. Het betekent dat je het beste voor hebt met mensen, dieren, milieu en maatschappij…
Iedereen voelde dat het iets bijzonders was. Het eerste post-corona verjaardagsfeest. En dan ook nog een achttiende verjaardag…