Dezelfde foto’s, andere herinneringen.
Iedereen voelde dat het iets bijzonders was. Het eerste post-corona verjaardagsfeest. En dan ook nog een achttiende verjaardag…
Iedereen voelde dat het iets bijzonders was. Het eerste post-corona verjaardagsfeest. En dan ook nog een achttiende verjaardag…
Onze dochter werd onlangs 18 jaar oud.
Een hoogtepunt, zeker omdat er door corona de 2 jaar ervoor geen feestjes mogelijk waren. Dan snap je dat ze zich enorm verheugde op een avondje feesten met haar vrienden en vriendinnen.
Iedereen voelde dat het iets bijzonders was. Het eerste post-corona verjaardagsfeest. En dan ook nog een achttiende verjaardag… De leeftijd waarop je voor het eerst (legaal) mag drinken.
Dat het iets bijzonders was, was ook te merken aan de cadeaus. Er was echter één cadeau wat er echt uit sprong. Een persoonlijk herinneringsmagazine vol foto’s die de afgelopen jaren door de vriendengroep waren gemaakt. Alles stond erin, foto’s van het kamp in groep 8 van de lagere school, foto’s van hun tijd op de middelbare school, tickets van een festival, en natuurlijk de foto’s van de eerste vakantie zonder ouders.
Ze moest natuurlijk vooral lachen om de foto’s en teksten in het magazine. Ik zag, als haar vader, haar hele tienertijd aan me voorbij flitsen en werd er toch wel een beetje emotioneel van.
Ik herinnerde me hoe we vroeger samen een krantje gingen halen als we op vakantie waren. En hoe ze tijdens het lezen gezellig bij me op schoot kroop. En hoe zenuwachtig ze was toen ze voor het eerst naar de voetbalclub en de middelbare school ging. En hoe ze haar onzekerheden met mij durfde te delen, terwijl ze dat nu voor geen goud meer zou doen. Ach, kleine meisjes worden groot…
Ach, kleine meisjes worden groot…
Het is natuurlijk volstrekt logisch dat mijn vrouw en ik totaal anders op het magazine reageerden dan mijn dochter. Dat we heel andere herinneringen hadden aan dezelfde gebeurtenis. Het inspireerde me om eens dieper na te denken over een zakelijk concept. Want als verschillende gezinsleden andere emoties hebben bij dezelfde foto of flyer, dan geldt dat natuurlijk ook voor verschillende medewerkers in een bedrijf waar je al jaren mee samenwerkt
Wat is er leuker dan ter gelegenheid van een zo-veeljarig samenwerkingsverband een boekje cadeau te doen aan jouw relaties binnen dat bedrijf met daarin de leukste zakelijke herinneringen. Bijvoorbeeld foto’s van de mooiste projecten die je samen hebt afgerond. Of van congressen die je samen hebt bezocht. De kans is groot dat verschillende mensen bij dezelfde foto’s andere herinneringen hebben. En dat die collega’s onderling daar aan de lunchtafel uitgebreid over praten en om lachen. Een geschenk dat veel meer emotie oproept dan een fles wijn, toch?
Oh ja, tijdens het feestje bleef het nog lang onrustig, maar dat had meer met de alcohol van doen dan met het magazine.
Wil jij dit idee van me gebruiken? Dat mag hoor.
Zo lang je de realisatie hiervan maar bij ons neerlegt 😉
Het ene moment sta je nog op zaterdag als uitzendkracht op de werkvloer bij MailStreet in Deventer, het volgende moment ben je vestigingsmanager van een nieuwe productielocatie in Frankrijk. Het overkwam Duncan Vree. Wat is zijn achtergrond en waarom heeft hij deze kans gekregen?
Als branchevereniging vertegenwoordigt én verbindt DDMA alle spelers in de postmarkt: verzenders, bureaus, goede doelen en commerciële opdrachtgevers uit verschillende sectoren. Ongeveer twee keer per jaar brengen we iedereen bij elkaar om van elkaar te leren en grote ontwikkelingen in de markt te bespreken.
Digitaal waar het kan, in print als het meer indruk maakt
Aandacht voor je medewerkers en je vaste klanten. Denk aan een kaartje, een presentje,
een gelukwens.
Het cultuurverschil is in alles voelbaar De Fransen zijn ook niet gewend aan de Nederlandse manier van zakendoen,…
In de huidige digitale tijd lijkt gedrukte media gemakkelijk over het hoofd te worden gezien. Toch is uit onderzoek…