Wat is Lean?
Lean is een strategie waarbij je je als bedrijf richt op het optimaliseren van waarde voor de opdrachtgever….
Lean is een strategie waarbij je je als bedrijf richt op het optimaliseren van waarde voor de opdrachtgever….
Lean is een strategie waarbij je je als bedrijf richt op het optimaliseren van waarde voor de opdrachtgever. Dat doe je door in al je processen verspillingen te voorkomen en continu verbeteringen door te voeren. Natuurlijk is daarvoor kennis nodig van het management en/of van Lean experts, maar Lean richt zich vooral op de collega’s op de werkvloer. Zij werken immers dagelijks in de processen en zij zijn dus degenen die de verbetermogelijkheden zien en die verspillingen kunnen voorkomen.
MailStreet heeft Lean omarmd als manier om niet alleen de maximale waarde te creëren voor onze klanten, maar om ook de betrokkenheid van onze medewerkers te vergroten. We vragen hen om continu mee te denken over hoe we onze processen sneller, beter en efficiënter kunnen inrichten. We leggen verantwoordelijkheden laag in de organisatie neer. En we zijn ervan overtuigd dat flow in onze processen ook leidt tot meer werkplezier. En werkplezier is belangrijk voor het realiseren van een goed resultaat. Kortom, wij zien Lean als een manier om meer te kunnen betekenen voor onze klanten én onze medewerkers.
MailStreet streeft ernaar om wendbaar en flexibel te zijn. We nemen liever vele kleine stappen in plaats van een aantal grote. Om iedereen te enthousiasmeren en Lean laagdrempelig te houden, gebruiken we een verbeterbord. Hierop kan iedereen zijn verbetervoorstel en voorgestelde oplossing schrijven. Elke week worden de voorstellen doorgenomen. Het Lean-team, dat bestaat uit een afvaardiging van de werkvloer, management en directie, bepaalt vervolgens welke acties er nodig zijn. Hierdoor zijn de lijnen kort en worden besluiten snel genomen. Ook als een besluit betekent dat er investeringen mee gemoeid zijn.
Kortom, wij zien Lean als een manier om meer te kunnen betekenen voor onze klanten én onze medewerkers.
Naast verbetervoorstellen gebruiken we het verbeterbord ook om incidenten te rapporteren. Een incident betekent dat er iets is fout is gegaan. Vaak komt uit een incident ook een klacht voort, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Wij straffen incidenten en klachten niet af, maar we zien fouten als een mogelijkheid om ervan te leren en te verbeteren. Daarom gaan we er ook op die manier mee om. We maken fouten bespreekbaar, zodat niet alleen degene of de afdeling die de fout heeft gemaakt, maar onze hele organisatie ervan kan leren. Natuurlijk stellen we ook een plan op om herhaling van de fout te voorkomen. De indiener van het incident krijgt uiteraard een terugkoppeling van de resultaten.
Om fouten te voorkomen, vinden we orde en netheid belangrijk. Immers, met orde en netheid creëer je overzicht en zie je het ook eerder als een proces niet goed loopt. Om dit te realiseren hanteren we de zogenaamde 5S-methode. De vijf S-en staan voor Scheiden, Schikken, Schoonmaken, Standaardiseren en Stimuleren.
Wil jij meer informatie over MailStreet?
Neem dan contact met ons op!
De ISAE certificering is een bewijs van een continue streven naar verbetering en specialisatie in IT-oplossingen en-diensten. Daarom is het bezit van de ISAE verklaring voor steeds meer IT-dienstverleners een vereiste.
Omnichannel betekent dat je meerdere communicatiekanalen in samenhang inzet om de effectiviteit van jouw boodschap en de zichtbaarheid van jouw merk te vergroten. MailStreet is specialist in omnichannel communicatie. Thejo vertelt wat de voordelen van omnichannel communicatie zijn en op welke manieren je het kunt inzetten.
We leven in een digitale wereld. Informatie is makkelijker bereikbaar dan ooit. Binnen een paar seconden kun je alles wat je zoekt vinden op het internet. De vraag is: waarom zou je anno 2022 dan nog geld uitgeven aan print?
QR is een afkorting voor Quick Response. Het is een tweedimensionale vierkante afbeelding met een vlakkenpatroon dat met een mobiele telefoon…
Couverteren is het (machinaal) vouwen van documenten, deze eventueel samenvoegen en in een enveloppe stoppen…
Direct mail is een vorm van mail waarbij een (grote) groep mensen gepersonaliseerd een e-mail, brief of pakket verstuurt.